سایز کیف مناسب

سایز کیف

زمانی که بحث از انتخاب سایز مناسب کیف است؛ اکثر مردم به محدودیت‌های سایز کیف در فرودگاه یا سایر نهادهای حمل و نقل متمرکز می‌شوند. کمتر کسی می‌داند که در مد هم، محدودیت انتخاب سایز و اندازه کیف وجود دارد. جالب است بدانید که اندازه و سایز کیف یکی از عوامل مؤثری است که باعث می‌شود که شما بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از سن و قد خود به نظر آیید. قصد داریم در طول مقاله پیش‌رو به سوالات زیر پاسخ دهیم.  

·         چند نوع سایز کیف وجود دارد؟

·         چه معیارهایی را جهت خرید کیف با سایز مناسب مدنظر داشته باشیم؟

·         آیا قد در انتخاب سایز کیف مؤثر است؟

·         آیا سن در انتخاب سایز کیف تأثیر دارد؟

چند نوع سایز کیف وجود دارد؟

کیف یک اکسسوری محسوب می‌شود که بیش از ۱۰۰ نوع مختلف دارد. در میان انواع متنوعی از خانواده کیف‌ها، طراحی‌های کیف بر اساس سایز، دارای 4 دسته کلی هستند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.  

سایز کوچک

کیف‌های طراحی‌شده در این سایز دارای عرض ۱۵ تا ۳۰ سانتی‌متری هستند که قابلیت حمل تلفن همراه، کیف پول کوچک را دارند. از طرفی امکان قرار دادن لوازم آرایش به‌صورت محدود نیز وجود دارد.

سایز متوسط

تقریباً دارای عرض ۳۰ تا ۳۵ سانتی‌متری است. در کیف‌هایی با این سایز، امکان دارید که علاوه بر وسایل ضروری مانند کیف پول، موبایل و لوازم آرایشی، یک دفترچه یادداشت نیز قرار دهید.

سایز بزرگ

عرض این سایز از کیف‌ها، تقریباً بین ۳۵ تا ۴۰ سانتی‌متر است که بیشتر برای مشاغل اداری مناسب است.

سایز خیلی بزرگ

این سایز کیف‌ها دارای عرض تقریبی ۴۰ سانتی‌متر و در بعضی مواقع بیشتر هستند. درواقع چنین کیف‌هایی نوعی ساک محسوب می‌شوند.

سایز کیف مناسب

جهت خرید کیف با سایز مناسب چه معیارهایی
را باید در نظر بگیریم؟

همواره رعایت برخی نکات هنگام خرید اهمیت بالایی دارد. با در اختیار داشتن چنین دانشی، فرصت دارید که بهترین انتخاب خود را داشته باشید.

۱- بررسی کامل کیف

–         کیف‌های پهن‌تر باسن و شکم شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

–         کیف‌هایی که بند اضافی دارند؛ تمایل به کوتاه نشان‌دادن پاهای شما دارند.

–         کیف‌هایی با ترکیبی از بندهای کوتاه و بلند بدن شما را پهن‌تر نشان می‌دهد.

۲- قانون اساسی کیف

هنگام خرید کیف، زمانی‌که خود را در آیینه نگاه می‌کنید و کیف را روی دوش می‌اندازید؛ به قانون اساسی آن توجه کنید. “نباید پهنای کیف از پهنای بدن شما بیشتر باشد”. نگران جای لوازم خود نباشید!

۳- طول بند کیف

بهترین طول کیف را انتخاب کنید. اگر کیف منتخبی شما دارای تسمه جهت تنظیم اندازه بندها دارد؛ حتماً قبل از خرید آن را تنظیم کرده و در آینه امتحان کنید.

سایز کیف

۴- توجه به قد

 هنگام خرید کیف، علاوه بر سایز کیف به قد و اندام خود توجه کنید.

– بانوان قد بلند و لاغراندام

انتخاب و خرید کیف این بانوان بسیار راحت و ساده است؛ زیرا از انواع کوله‌پشتی گرفته تا کیف دوشی و کیف دستی برای آن‌ها مناسب است. تنها نکته‌ای که این افراد باید به آن توجه کنند؛ این است که هر چقدر سایز کیف کوچک‌تر باشد؛ قد آنها بلندتر دیده می‌شود. لذا بهتر است به دنبال کیف‌های متوسط و بزرگ باشند.

– بانوان کوتاه‌قد

بانوان ریز جثه و کوتاه قد باید به دنبال کیف‌هایی با سایز کوچک باشند و تحت هیچ عنوان به دنبال خرید کیف‌هایی با سایز بزرگ نباشند. همچنین باید توجه داشته باشند که حتی کوتاهی یا بلندی بند آن هم در کوتاه‌تر نشان‌دادن قد مؤثر است. بنابراین سایز کیف کوچک با بندهای کوتاه بالای اندام لگن، بهترین انتخاب این بانوان است.

۵- سن افراد

هنگام انتخاب کیف حتماً باید سن خود را مدنظر داشته‌باشید؛ زیرا در صورت عدم توجه ممکن است کیف زننده‌ای را انتخاب کنید و با حمل آن مشکل داشته باشد.

–     کیف‌های بزرگ مناسب جوانان و نوجوانان است.

–     کیف‌های سایز متوسط و در اکثر مواقع سایز کوچک متناسب با سالمندان طراحی شده‌اند.

–     کیف‌های مناسب میان‌سالان و افراد شاغل و دارای فرزند، سایز متوسط است.

کلام آخر

کیف دستی از محبوبیت خاصی بین بانوان برخوردار است. بنابراین با مطالعه این مقاله به مهم‌ترین نکات در انتخاب سایز درست کیف دست می‌یابید. امید است، انتخابی رضایت‌بخش را با درنظر گرفتن نکات ذکرشده تجربه کنید و بهترین خرید را به نام خود ثبت کنید. کیف روم در خرید به شما کمک خواهد کرد.

دیدگاه شما
فوتر مجله
استفاده از مطالب فروشگاه اتاق کیف فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق متعلق به این فروشگاه می‌باشد. Copyright © 2017 – 2023
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.