با پارچه‌های اضافی و کمی هنر خیاطی، کیف رولی لوازم آرایش بسازید

با پارچه‌های اضافی و کمی هنر خیاطی، کیف رولی لوازم آرایش بسازید

چرا شما به کیف رولی لوازم آرایش نیاز دارید؟ قرار دادن برس‌های آرایشی، کرم، مداد و چیزهایی از این دست در کیف‌های آرایشی معمول کار ساده‌ای نیست چون این ابزارها و محصولات در تمام مستقیم با هم قرار می‌گیرند و آلوده می‌شوند. اما در یک کیف رولی لوازم آرایش این اتفاق رخ نمی‌دهد و همه چیز سر جای خود ثابت می‌ماند.

اگر قبل از این، پول خود را برای خرید یک کیف معمولی لوازم آرایش صرف کرده‌اید و پولی برای خرید کیف رولی لوازم آرایش ندارید نگران نباشید، شما می‌توانید با مقداری پارچه و کمی ذوق و هنر خیاطی به سادگی یک کیف رولی لوازم آرایش برای خودتان بدوزید. در این مقاله اختصاصی از اتاق کیف ما روش این کار را به شما آموزش خواهیم داد.

وسایل لازم برای دوخت کیف رولی لوازم آرایش

پارچه برای رویه کیف رولی لوازم آرایش در ابعاد ۳۰ در ۴۰ سانتی‌متر

پارچه برای قسمت میانی کیف در ابعاد ۳۰ در ۴۰ سانتی‌متر

پارچه برای قسمت داخلی کیف رولی لوازم آرایش به ابعاد ۱۸ در ۴۰ سانتی‌متر

پارچه اریب برای نواردوزی دور کیف حدود ۱۶۰ سانتی‌متر

روبان در رنگ مناسب برای رول کردن و بستن کیف دو قطعه به طول ۵۰ سانتی‌متر

لایی چسبی پارچه یک قطعه به ابعاد ۳۰ در ۴۰ سانتی‌متر و یک قطعه به ابعاد ۱۸ در ۴۰ سانتی‌متر

قیچی و چرخ خیاطی و سایر لوازم دوخت و دوز

کیف رولی لوازم

روش دوخت کیف رولی لوازم آرایش

پس از آن که پارچه‌ها را به مقدار و اندازه مناسب برش دادید و آماده کردید و لایی‌ها را به پشت پارچه‌های هم اندازه خود چسباندید پارچه به ابعاد ۱۸ در ۳۰ سانتی‌متر را بردارید و مانند تصویر لبه آن را با اتو به اندازه یکی دو سانتی‌متر به سمت داخل تا بزنید.

پس از تا زدن، آن را با چرخ خیاطی بدوزید. در این مرحله با اتو چند تای عمودی روی این پارچه ایجاد کنید. این کار برای این است که رول کردن کیف رولی لوازم آرایش در مراحل بعدی آسان‌تر شود. سعی کنید همه این تاها را هم اندازه نگیرید بلکه بهتر است برخی قسمت‌ها بزرگ‌تر و برخی دیگر کوچک‌تر باشند تا کیف شما تطبیق پذیری بیشتری برای قرار دادن لوازم آرایشی و برس در خود داشته باشد. بهتر است قبل از شروع این کار، برنامه ریزی دقیقی در مورد لوازمی که دارید انجام دهید و کیف را مطابق نیاز خود طراحی کنید.

با پارچه‌های اضافی و کمی هنر خیاطی، کیف رولی لوازم آرایش بسازید

همین کار را با قطعه میانی کیف که ابعاد آن سی در چهل سانتی‌متر است نیز انجام دهید سپس قطعه کوچک‌تر را مانند تصویر روی  آن قرار داده و با سنجاق محکم کنید. در این تصویر از گیره استفاده شده است چون پارچه‌ها دارای لایی هستند و سنجاق زدن به آن‌ها ممکن است کمی دشوار باشد.

با پارچه‌های اضافی و کمی هنر خیاطی، کیف رولی لوازم آرایش بسازید

در این مرحله باید از روی خط تاهایی که در مراحل قبلی ایجاد کردید با چرخ خیاطی بدوزید. این دوخت را از یک سر تا سر دیگر پارچه انجام دهید تا ابتدا و انتهای دوخت‌ها مشخص نباشد و کار شما تمیزتر از آب درآید.

با پارچه‌های اضافی و کمی هنر خیاطی، کیف رولی لوازم آرایش بسازید

حال پارچه رویه را که بدون آستر اما هم اندازه پارچه میانی است در قسمت پشت کار قرار داده و مانند تصویر آن‌ها را با سنجاق محکم کنید. با کمک یک بشقاب یا نعلبکی در گوشه‌های کا طرح گردی ایجاد کنید و اضافه‌ها را با قیچی برش دهید.

روبان‌ها را هم با گیره مانند تصویر به دو انتهای کیف رولی لوازم آرایش ببندید تا مرحله آخر که مرحله نواردوزی کیف است آغاز شود.

با پارچه‌های اضافی و کمی هنر خیاطی، کیف رولی لوازم آرایش بسازید

نوار اریب را از وسط تا بزنید و اتو کنید. سپس دور تا دور کیف را با آن بپوشانید و در دو مرحله کار نواردوزی را انجام دهید. با این کار روبان‌های کیف نیز اتصال محکمی با بدنه پیدا می‌کند و شما می‌توانید از آن‌ها برای بستن و باز کردن کیف استفاده کنید.

به این ترتیب کار دوخت کیف رولی لوازم آرایش به پایان می‌رسد و شما می‌توانید از این کیف برای قرار دادن برس‌های آرایشی، مدادها و ابزارهای مانیکور و چیزهای دیگر استفاده کنید و زندگی منظم‌تر و آراسته‌تری داشته باشید بدون آن که هزینه زیادی برای این کار صرف کرده باشید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش بلاگ در سایت اتاق کیف مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Polka Dot Chair  (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط کیفروم)

دیدگاه شما
فوتر مجله
استفاده از مطالب فروشگاه اتاق کیف فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق متعلق به این فروشگاه می‌باشد. Copyright © 2017 – 2023
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.